A Ferrari korábbi ikonikus alakja úgy véli, hogy Leclerc számára Hamilton inkább egy lehetőséget jelent, semmint veszélyt.

Jean Todt, a Ferrari aranykorának ikonikus figurája, megosztotta gondolatait a csapatával való kapcsolatáról, amely mára már távolinak tűnik. Kifejtette véleményét arról is, hogy Lewis Hamilton érkezése Carlos Sainz helyére milyen hatással lesz a pilótafelállás minőségére, és vajon ez valódi változást hozhat-e a csapat teljesítményében.
Todtnak mint csapatfőnöknek kulcsszerepe volt a Ferrari ezredforduló körüli dominanciájában. 2000 és 2004 között zsinórban öt éven át sikerült megnyerniük mindkét bajnoki címet, Michael Schumacher irányításával. Ezt követően 2009-től 2021-ig az FIA elnökeként tevékenykedett, és még most, 78 évesen is folytatja a világjárást, hogy a közutak biztonságának javításán dolgozzon.
Most az olasz La Repubblica számára tett nyilatkozatában emlékezett vissza régi élményeire, és kifejezte csalódottságát azzal kapcsolatban, hogy a honfitársa, Frédéric Vasseur, aki a Ferrarit vezeti, már nem tartja vele a kapcsolatot.
"Miután távoztam a csapattól, még kapcsolatban maradtam néhány csapattaggal, de mióta leköszöntem az FIA-tól, már egyáltalán nem beszélünk senkivel. Ez eléggé letaglózó annak fényében, hogy mennyi időt áldoztam ezért a nagyszerű vállalatért, és micsoda eredményeket értünk el" - méltatlankodott Todt.
"Amikor megérkeztem 1993-ban, romokat találtam. A tervezőrészleg Angliában, egy öreg, használhatatlan szélcsatorna a főhadiszálláson. De lépésről lépésre drágakövet csiszoltunk. Egyedül nem tudtam volna megcsinálni, de jó voltam abban, hogy összeállítsak egy álomcsapatot, ami hosszú éveken át összetartott. A megnyert 14 bajnoki cím kitörölhetetlen a történelemkönyvekből, ez volt a Ferrari történetének legsikeresebb időszaka."
Most vagy soha? - Hamilton előtt állhat az idei év, amely talán elhozza számára a nyolcadik világbajnoki címét.
A 14 bajnoki cím alatt a már említett zsinórban öt duplázáson túl az 1999-es konstruktőri címet, a 2007-ben, már Kimi Räikkönennel elvégzett söprést, valamint a 2008-as konstruktőri címet érti Todt. Bár utóbbi évben már nem ő volt a Ferrari csapatfőnöke, ám indokolt azt a szezont is a sikerkorszak lendületéhez sorolni - már csak amiatt is, mert azóta nem is nyert egyetlen további címet sem a Ferrari. Vajon idén, amikor Hamilton képében újra van egy hétszeres bajnokuk - igaz, Schumacherre ellentétben ő mindegyiket más csapatnál szerezte -, végre minden összetevő a helyén van ahhoz, hogy a Scuderia visszatérjen a csúcsra? Todt szerint eddig sem a pilótafelállásban kellett keresni a hibát.
Leclerc és Sainz párosa rendkívül impresszív volt, és senkinek sem lehet alapja arra, hogy a versenyzők teljesítményét hibáztassa a veszteségért. Leclerc és Hamilton kettőse szintén ígéretesnek tűnik. Azonban azt nem tudom megítélni, hogy vajon erősebbek-e, hiszen a 2025-ös esélyek végső soron az autók teljesítményén fog múlni.
Úgy vélem, hogy ez egy kivételes alkalom számára, akárcsak [George] Russellnek volt lehetősége Hamilton mellett. Az emberek általában a csapattársuk legyőzésére törekszenek. Személy szerint Leclerc a kedvencem, de jelen pillanatban [Max] Verstappen a mezőny kiemelkedő alakja.
A Ferrari ma, február 4-én elindította kétnapos Pirelli-tesztjét Barcelonában. Ez a rendezvény különös jelentőséggel bír, hiszen Lewis Hamilton először ülhet bele a csapat 2024-es autójának átdolgozott változatába, amelyet kifejezetten a 2026-os technikai szabályok szimulálására készítettek. A teszt részleteiről a következő cikkünkben olvashatsz bővebben: