A Meta döntése értelmében felfüggeszti politikai hirdetéseit az Európai Unió területén, az uniós szabályozásokra való tekintettel.


A Meta, az Egyesült Államokban működő internetes óriáscég, melynek portfóliójában olyan népszerű platformok találhatók, mint a Facebook és az Instagram, pénteken bejelentette, hogy októbertől felfüggeszti a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetéseket az Európai Unió területén.

A vállalat a tavaly márciusban az EU által elfogadott politikai hirdetések átláthatóságát célzó rendeletre hivatkozott. Ennek a jogszabálynak az a fő célja, hogy megakadályozza az információk manipulálását és a külföldi beavatkozást a választási folyamatokba. A rendelet konkrét előírásai között szerepel, hogy a politikai hirdetéseknek világosan meg kell határozniuk a forrásaikat, és nyilvánosságra kell hozniuk a finanszírozóik kilétét.

Az Európai Unió a 2018-as Cambridge Analytica-botrány következtében jelentős szigorítást vezetett be a szabályozások terén. A brit tanácsadó cég engedély nélkül gyűjtötte össze a Facebook-felhasználók adatait, amelyeket politikai kampányokhoz - például a 2016-os amerikai elnökválasztás és a Brexit-népszavazás - használt fel. Ez az eset rávilágított a digitális adatkezelés veszélyeire, és sürgette az uniós jogalkotókat, hogy hatékonyabb védelmet biztosítsanak a felhasználók privát szférájának megóvása érdekében.

A Meta kiemelte, hogy nem az első technológiai cég, amely ilyen döntést hoz, a Google már 2024 végén leállította a politikai hirdetéseket az EU-ban.

Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója idén januárban az EU politikáját a cenzúrához hasonlította, az uniós bírságokat pedig vámként jellemezte.

Related posts