A nő, aki felfedte: az álommunka nem csupán ránk talál, hanem mi magunk teremtjük meg - HR Portál.

Lara Sophie Bothur a Deloitte tanácsadójaként kezdte, de egyetlen LinkedIn-poszt teljesen megváltoztatta az életét. Ma már Németország első vállalati influencereként és Európa egyik legkeresettebb techszakértőjeként dolgozik. Története bizonyítja: az álommelót nem mindig megtalálni kell - érdemesebb inkább kitalálni.
Amikor Lara Sophie Bothur 2021-ben üzleti elemzőként belépett a Deloitte világába, valószínűleg nem gondolta, hogy pár év elteltével merőben új karrierlehetőségek nyílnak meg előtte. A német szakember nemcsak a tanácsadói szerepkörét hagyta hátra, hanem egy innovatív pozíciót is elfoglalt: ő lett a Deloitte első teljes munkaidős "corporate influencere" Németországban, ahogyan azt a Business Insider is megemlíti.
A változás váratlanul érkezett. Lara, aki korábban a marketing világában mozgott, egy kampány keretében kapott egy különleges felkérést: segítenie kellett az innovációs csapat tevékenységének népszerűsítésében. Feladata az volt, hogy bonyolult technológiai fogalmakat, mint például a mesterséges intelligencia, a blokklánc vagy a kvantumtechnológia, érthető és vonzó formában tárjon a közönség elé.
Egy nap a 101 éves nagypapájával beszélgetett arról, mit is jelent az autómegosztás. A beszélgetés során döbbent rá, milyen fontos, hogy az összetett ötleteket emberi történetekké formáljuk. Ebből született az a LinkedIn-poszt, ami váratlanul 350 ezer emberhez jutott el - és elindította új pályáját.
A bejegyzés sikere után a Deloitte felismerte a lehetőséget: 2022 januárjában létrehozták a "Voice for Innovation" pozíciót, ami idővel Lara nevével forrt össze. Ő lett a cég arca, aki konferenciákon, eseményeken és közösségi médiában mutatta be, mit képvisel a vállalat. Nem reklámokat posztolt, hanem történeteket mesélt - így tette emberivé a technológiát és a brandet.
Lara tudatosan formálta meg kapcsolati hálóját, hetente száz új szakemberrel bővítette ismeretségi körét, így idővel Németország egyik legismertebb üzleti influencere lett. LinkedIn-posztjai nemcsak új ügyfeleket vonzottak, hanem teljes projekteket is generáltak a Deloitte számára. Emellett sok fiatal szakember éppen azért választotta ezt a céget, mert látták, hogy egy ambiciózus nő szabadon építheti fel karrierjét és valóra válthatja álmait.
Sikere ellenére nem minden ment simán: német médiumok később megkérdőjelezték, hogy valósak-e a követői. A Deloitte adat- és statisztikai szakértői közreműködésével sikerült bizonyítani, hogy minden elérés hiteles volt. Ekkor kapta a "LinkedIn-algoritmus suttogója" elnevezést.
2025-ben Lara Bothur egy új kalandba vágott: szabadúszó tech-influencerként tevékenykedik, és már olyan neves vállalatok keresik meg, mint az SAP, a Salesforce, az AWS, a Meta és a HP. Noha elhagyta a Deloitte-ot, a kapcsolatot továbbra is ápolja volt munkaadójával, miközben saját nemzetközi márkáját építi. Lara új szerepében nemcsak szakmai tapasztalatait kamatoztatja, hanem a technológiai világ trendjeit is formálja.
Ahogy ő kifejezte magát:
Az új technológiák korában nem a robotok fosztanak meg minket a munkánktól, hanem épp ellenkezőleg: új és izgalmas munkakörök jönnek létre. Az egyik példa erre a corporate influencer, aki a vállalatok arca és hangja lesz a digitális térben.
Lara Sophie Bothur megmutatta, hogy az álommunka nem csupán egy szerencsés ajándék, hanem egy olyan valóság, amelyet te magad formálhatsz, ha elég bátran lépsz a kihívások elé.