A Pirelli egyetértene Verstappen véleményével: a C6-os gumikeverék nem teljesítette a várakozásokat. - F1VILÁG.HU

A C6-ost idén vezették be a Forma-1-ben, mint a Pirelli leglágyabb keverékét, főként városi pályákra tervezve. Ám a versenyzők közül többen - köztük Verstappen - csalódottak voltak a teljesítménye miatt, különösen Azerbajdzsánban, ahol a legtöbben inkább a közepes keverékű gumit használták az időmérőre.
A holland bajnok a hétvége eseményei után nem tartotta magában a véleményét: "Szerintem érdemes lenne beszélnem a Pirellivel, és javasolnom nekik, hogy a következő alkalommal inkább ne hozzák ezt a gumit. Az egész hétvége értelmét veszti, mivel az időmérőig nincs valós összehasonlítás a közepes keverékkel. Se itt, se Monacóban, se Imolában, se Montrealban nem működik. Jobban járnánk, ha kihagynánk."
Isola elmondta, hogy tisztában van Verstappen nyilatkozatával, és a közeljövőben lehetősége lesz személyesen is megvitatni vele a dolgokat.
"Olvastam a hozzászólásokat, de még nem volt lehetőségem beszélni Maxszal – de tervezem, hogy ezt mihamarabb megteszem. Jelenleg nincs sürgős teendő, mivel idén már nem akarjuk a C6-ot más pályákra vinni."
A Pirelli eredetileg Szingapúrba és Las Vegasba is a C6-ost szánta, ám a döntést még Verstappen kritikája előtt megváltoztatták.
"Szingapúrban túl nagy az energiaigény, Las Vegasban pedig a hőmérséklet jelentett kockázatot. A C6-os hajlamos a szemcsésedésre, különösen hidegebb körülmények között. Ezért nem volt opció."
Bár a közvélemény szerint a C6-os lassabb volt, Isola szerint a helyzet ennél árnyaltabb: "A C6 még mindig gyorsabb volt, mint a C5, de nem nagy különbséggel - talán két tizeddel. Viszont nehezebb használni, érzékenyebb és kiszámíthatatlanabb. Nem egyszerű kinyerni belőle a maximumot."
A Pirelli hangsúlyozza, hogy a C5-ös és C6-os gumikeverékek teljesítménye túl hasonló, ezért 2026-ra célul tűzték ki, hogy jelentős eltéréseket érjenek el közöttük.
"Teljesen tisztában vagyunk vele, hogy jelenleg túl kicsi a különbség a két keverék között. A célunk, hogy jövőre nagyobb legyen a delta, és a C6-os valóban elfoglalhassa a helyét a palettán. Tanultunk az idei tapasztalatokból, és az új homologizáció során minden keverék megváltozik. Hogy őszinte legyek, nem vitatkozom Maxszal - hasonló megállapításokra jutottunk mi is."