Adrian Newey zűrzavaros állapotba került, és úgy tűnik, hogy még a felesége is elégedetlenségét fejezi ki vele kapcsolatban.


Az Aston Martin legújabb szerződése kapcsán Adrian Newey megosztotta velünk, mennyire elbűvölte az új autó tervezési folyamata.

A Forma-1 történetének egyik legnagyobb mérnökzsenije közel két évtized után hagyta el a Red Bullt, és az Aston Martin szolgálatába állt, amelynél abban bíznak, az új szabályrendszerben őket teszi naggyá. Ilyen kihívásoknál köztudottan gyakran lubickol Newey, és elmondta, most hogy néz ki a helyzet körülötte.

"A motivációm egyik forrása a kudarctól való félelem. Ezt próbálom konstruktív módon kezelni, hiszen a túlzott nyomás és a rosszul kezelt stressz könnyen hibákhoz vezethet. Ugyanakkor, ha jól irányítom, ez a nyomás rendkívüli összpontosítást eredményez, mintha egyfajta csőlátásom alakulna ki. A feleségem észrevette, hogy amióta csatlakoztam a csapathoz, az utóbbi három-négy hónapban szinte önkívületi tervezési állapotba kerültem, és tudom, hogy mire gondol. Nem figyelek semmire a környezetemben, és valószínűleg elég antiszociális lettem" - osztotta meg az Aston Martin Youtube-oldalán közzétett videóban.

Körülbelül 300 fős csapattal együttműködve tevékenykedik, és ezen a téren is megvannak a saját preferenciái. Mint sokan mások, ő is elkerüli a nagy létszámú megbeszéléseket, amelyekben csupán csekély hasznot lát.

Newey ezzel a nyilvános kijelentésével arra ösztönözte kollégáit az Aston Martinnál, hogy még intenzívebben dolgozzanak.

"A napi munkaidőm körülbelül felét más mérnökökkel együtt dolgozva töltöm, akár kettesben velük, egy munkaállomásnál, akár megbeszéléseken, Hogy őszinte legyek, én előbbit részesítem előnyben, mert többnyire ilyenkor születik a legtöbb ötlet. Ha nem vigyázunk, a nagy megbeszélések gyakran rutinszerű információcserékre szűkülnek anélkül, hogy új ötleteket találnánk ki, bár természetesen ez is fontos" - mondta.

"Az időm körülbelül felét a tervezőasztalnál, vagy CFD-eredményeket, menetdinamikai eredményeket tanulmányozva töltöm, azzal a szándékkal, hogy olyan koncepciót alkossunk, amivel mindenki elégedett. Nem akarom, hogy ne vegyen részt mindenki a munkában, és hogy ne fogadja el mindenki a végeredményt."

Newey állítólag nem volt elégedett az Aston Martinnál némelyik kollégája hozzáállásával, őket fel is mentették az F1-es projektben betöltött pozícióikból. Arról, hogy 2026-ban mit várhatunk a csapattól, lövése sincs.

"Soha nem voltam meggyőződve arról, hogy kijelenthetjük, hogy most ezt szeretnénk elérni, máskor pedig azt. Úgy vélem, valódi elégedettséget csak akkor tapasztalunk, ha együttműködve haladunk előre. Ha 2026-ra sikerül ezt megvalósítanunk, az lesz az első mérföldkő, amit kipipálhatunk" - fogalmazott.

Sokan azonnali csodát remélnek Newey érkezésétől, de például Fernando Alonso is megjegyezte, hogy jövőre még nem biztos, hogy győzelmekre és világbajnoki címre esélyes autóval állnak majd rajthoz.

Related posts