Musk annyira mély gödörbe terelte a Teslát, hogy szinte lehetetlen egy egyszerű MAGA-tolatással kijutni belőle.

Brutális zuhanásokról számolt be az első negyedév végén Amerika első számú elektromosautó-gyártója. Ez nagy mértékben annak a nemzetközi reakciónak tudható be, amely a Tesla-vezér túlpörgetett trumpista tevékenységére érkezett válaszul, de Elon Musk szélsőjobb felé hajló politikai tombolásán túl is jócskán van baja a Teslának. A kínai riválisokkal szemben összeszedett lemaradást nem fogja egyből megoldani, ha a világ leggazdagabb embere visszább lép a Trump-kormányzat kötelékéből.
A következő hónaptól kezdve jelentősen több időt szánok a Teslára. Az a komoly erőfeszítés, ami ahhoz szükséges, hogy a csapatot a megfelelő kerékvágásba állítsuk és elindítsuk a kormányzati munkát, valamint hogy rendbe hozzuk a pénzügyeinket, nagyrészt már a végéhez közeledik.
A fentieket Elon Musk mondta magyar idő szerint kedd éjjel, és szövege angyali szózatként csenghetett a Tesla-részvényesek fülében. Mondandójának más, jelentősebb része meg inkább a Szomorú vasárnapot idéző érvágó himnusszal érhetett fel, mivel az USA első számú elektromosautó-gyártójának vezére nagyon durván bezuhant számokat osztott meg a cég első negyedéves teljesítményét taglaló konferenciahívásán.
A Tesla első negyedéves bevételei 9 százalékos csökkenéssel 19,34 milliárd dollárra estek vissza a tavalyi első negyedévben elért 21,3 milliárd dollárról. Az éves összehasonlításban a vállalat 13 százalékkal kevesebb, összesen 336 681 járművet szállított ki, ami a leggyengébb negyedéves teljesítményük 2022 óta. A gyártási adatok sem kedvezőek: a termelés 16 százalékkal csökkent, összesen 362 615 autó hagyta el a gyártósorokat. Az üzemi eredmény drámai mértékben, 66 százalékkal 399 millió dollárra zuhant, míg a nettó profitjuk 71 százalékos csökkenést követően 409 millió dolláron állt meg a 2025-ös év első három hónapjában, ami a legrosszabb negyedéves eredményük 2020 vége óta.
A vállalat a bevételek csökkenését azzal indokolta, hogy ideiglenesen csökkenteniük kellett a gyártási ütemet, amíg a sanghaji, berlini, fremonti és austini gyáraik gyártósorait korszerűsítették. Emellett azt is hangsúlyozták, hogy a járműveik átlagos árának csökkentése is hozzájárult a bevétel-visszaeséshez, bízva abban, hogy ez ösztönözni fogja a vásárlókat. Az eladások csökkenését az új Model Y gyártására való átállásra hivatkozva magyarázták, de sokan úgy vélik, hogy ez csupán egy részleges magyarázat.