Ez a MGA roadster egyszerre hordozza magában a múlt varázsát és a modern időszak frissességét.


Ez az MGA első pillantásra egy klasszikus brit roadsternek tűnik, ám a látszat megtévesztő. A részletek alaposabb szemügyre vétele máris felfedi, hogy a Frontline Cars restomodja jóval több rejlik benne, mint amit az ötvenes évek autógyártása kínálhatott.

1955 szeptemberében mutatta be az MG a frankfurti autószalonon a TF-et váltó MGA roadstert, mely látványosan modernebb formájú és technikájú autó volt az elődjénél. Lágyabb aerodinamikus vonalai és a karosszériába simuló sárvédői már egyértelműen egy új korszaknak szóltak, az új alváz miatt pedig az utasoknak több helye lett és a mélyebb üléspozíció miatt nagyobb öröm vezetni. Éppen ezért olyan könnyű modernebb formában tálalni, ahogyan azt a Frontline is teszi.

A restomod műfaj lényege éppen az, hogy a klasszikus autókat modern technológiával ötvözve új életre keltsük őket. Az MGA modell egy tökéletes példa erre, hiszen a járműbe egy 2,0 literes, négyhengeres Ford Duratec motor került, amely 228 lóerő és 241 newtonméter nyomaték erejével bír. A Mazda kézi váltóval párosítva ez a mindössze 815 kilogrammos autó körülbelül 5 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, míg a végsebessége akár 250 km/óra is lehet. Ezzel a kombinációval a klasszikus forma és a modern teljesítmény tökéletes harmóniában találkozik.

Ez az élmény rendkívül intenzív egy ekkora autóban, de akik még ezzel sem elégedettek, azok számára elérhető egy 2,5 literes változat is, amely 290 lóerőt és 330 newtonméter nyomatékot kínál. A 0-100 km/h gyorsulás ideje valamivel 4 másodperc felett van, és a végsebessége is eléri a 250 km/órát. A Frontline csapata ezen teljesítményhez igazította a futóművet, eltávolítva a hagyományos laprugót, valamint módosították a differenciálművet, amely most részlegesen önzáró, és a fékeket is felújították, hogy megfeleljenek a fokozott igénybevételnek.

A modern hifi, LED-es fényszórók, klíma és vezeték nélküli okostelefon-töltő mind elérhető a járműhöz, azonban az MGA igazi varázsát a retró Smiths órák teszik még vonzóbbá a műszerfalon. Ezen kívül a fa karimájú, háromküllős sportkormány eleganciát és nosztalgikus hangulatot kölcsönöz a vezetés élményének.

Ezek az autók kulcsszereplői az autós kultúra világának, és ezt remekül tükrözi, hogy a Mazda MX-5-öt is e kétüléses, nyitható tetős brit sportautók ihlették, ahogy számos más roadster is felnőtt a nyomdokain. A távoli rokonok között ott találjuk az MG Cyberster-t, amely arra törekszik, hogy ezt a lenyűgöző élményt átmentse az elektromos járművek korába, újraértelmezve a klasszikus sportautózás érzését.

Related posts