Ez a lista világosan mutatja az akkugyártás csökkenő tendenciáját.

Elkészült a 2024-es bevételek alapján a száz legnagyobb autóipari beszállítót tömörítő lista. A Bosch megvédte vezető helyét, ahogy a Denso is maradt a második, innen viszont már sok a változás a listán. Két akkugyártó is nagyot zuhant, a kínai cégek viszont feljövőben vannak.
2024-ben a Bosch megőrizte vezető pozícióját az autóipari beszállítók között, hiszen bevételei elérték a lenyűgöző 54.372 millió dollárt. Ez ugyan elmarad a 2023-as rekordtól, de így is elegendő volt az első hely megszerzéséhez. A második helyezett, a Denso, szintén erős teljesítménnyel büszkélkedhet, hiszen autóipari bevételei 47.900 millió dollárra rúgtak, ami minimális emelkedést jelent az előző évhez képest.
A dobogó legalsó fokán is érezhető átrendeződés történt: a Magna International megelőzte a ZF-et, és ezzel a harmadik helyre lépett előre, míg a ZF a negyedik pozícióba szorult vissza. Az ötödik helyen továbbra is a CATL áll, azonban a kínai akkumulátorgyártó óriás autóipari bevételei drámaian csökkentek a 2023-as évhez képest. Az Automobilwoche becslése szerint a bevétel 41.365 millió dollárról 35.249 millió dollárra esett vissza.
A top tízben ugyanazokat a cégeket találjuk még, mint tavaly, egyetlen helycserével. A Hyundai Mobis maradt hatodik, az Aisin a hetedik, a nyolcadik helyre a Forvia jött fel, megelőzve a kilencedik helyre visszaeső Continentalt. A tizedik a 2023-as eredmények alapján is a Lear volt, 2024-ben sem változott a helyzet.
Két kínai cég jelentős előrelépést tett a rangsorban: a mechatronikai és hőgazdálkodási alkatrészeket forgalmazó Ningbo Tuopu Group a 84. pozícióról a 62. helyre ugrott, míg az infotainment rendszerek és érzékelők szállításával foglalkozó Huizhou Desay SV Automotive 18 helyet javítva a 59. helyet foglalja el.
A helyzet nem mindenki számára kedvező: az e-mobilitási szektorban tapasztalható csökkenő kereslet komoly kihívások elé állította az akkumulátorgyártókat 2024-ben. Emellett a félvezetőgyártók piaca is megtorpant, és nem mutatott olyan dinamikus növekedést, mint ahogyan azt az előző években megszoktuk.
A megrendelések drámai csökkenése volt az egyik fő oka annak, hogy a hazánkban is gyártó SK On 23 helyet veszített, így az 54. pozícióra csúszott vissza a top százas rangsorban – ez a legnagyobb visszaesés a 2024-es listán. Hasonlóan kedvezőtlen helyzetbe került a japán akkugyártó, a Panasonic is, amely a 19. helyről a 36. helyre zuhant. A teljes lista német nyelven érhető el, ha ide kattintasz.