A Lidl 2025-re megdöbbentő sikereket ért el a magyar piacon: 1300 milliárd forintos forgalommal és 24 milliárd forintos profittal büszkélkedhet. A Pénzcentrum elemzése szerint a diszkontlánc stratégiája és a vásárlói igények pontos kielégítése kulcsszerep


A Lidl dominanciája a magyar kiskereskedelmi piacon továbbra is megkérdőjelezhetetlen. A diszkontlánc évente több mint 1323 milliárd forintos árbevételt realizál, így nemcsak hogy magabiztosan megőrzi vezető helyét, hanem a szektor legnagyobb nyereségét is elérte. Mindezt úgy, hogy az adófizetési kötelezettsége egy év alatt 72 milliárd forint fölé nőtt. A vállalat nemcsak a profitabilitás fenntartására fókuszál, hanem jelentős mértékben emelte a bérköltségeit és a munkavállalói létszámát is.

Hiába változott sok minden a hazai kiskereskedelmi piacon, egy dolog biztos maradt: a Lidl továbbra is toronymagasan vezeti az ágazatot. A diszkontlánc a legfrissebb beszámoló szerint a 2024. március 1. és 2025. február 28. közötti üzleti évben brutálisan erős, 1323,8 milliárd forintos árbevételt produkált, ami közel 14,4%-os növekedést jelent az előző évi 1157,4 milliárdhoz képest. Ezzel messze maga mögé utasította a teljes mezőnyt.

Bár az adózott eredményük, vagyis a profit, enyhe csökkenést mutatott, 26,8 milliárd forintról 26,4 milliárd forintra esett vissza, még mindig a legnagyobb nyereséggel büszkélkedhetnek a magyar élelmiszerláncok között. Ez különösen figyelemre méltó annak tükrében, hogy a Lidl hatalmas adóterheket vállalt magára: a cég által befizetett adók összege 60,7 milliárd forintról 72,1 milliárdra emelkedett, ami közel 20%-os növekedést jelent.

A vállalat ugyanakkor jelentős összegeket fektetett be munkavállalóiba: a bérköltség 13,5 milliárd forinttal, ami körülbelül 25%-os növekedést jelent, így összesen 67,8 milliárd forintra emelkedett. Ez a fejlődés a létszám bővülésével is összefügg, hiszen a statisztikai adatok szerint a munkavállalói létszám egy év alatt 894 fővel nőtt, növelve azt 7292-ről 8186 főre.

A bevallásban szereplő adatok világosan jelzik, hogy a Lidl nemcsak megőrizte vezető pozícióját a piacon, hanem egy rendkívül stabil, hatékony és eredményes működést tudott megvalósítani, még a kihívásokkal teli szabályozói környezet és a piaci ingadozások ellenére is. A folyamatosan növekvő bevételek és a fenntartott profittermelő képesség, különösen ilyen magas adóterhek mellett, mind arra utalnak, hogy a Lidl jelenleg a legdominánsabb és legmeghatározóbb szereplő a magyar élelmiszer-kiskereskedelem szegmensében.

Akiknek az üzleti éve szinkronban áll a naptári évvel, azok számára már rendelkezésre áll az előző üzleti év eredménye. Ebből kiindulva megfigyelhetjük, hogy a Spar belföldi árbevétele 2023-ról 2024-re 881,5 milliárd forintról 923 milliárd forintra emelkedett, ami több mint 41 milliárd forintos jelentős növekedést jelent. Ugyanakkor a cég továbbra is komoly veszteséggel zárta az évet: adózott eredménye 18,3 milliárd forintról 24,8 milliárd forintra csökkent egy esztendő alatt.

Az Aldi számára is kedvező árbevétel-növekedést hozott az időszak: a belföldi forgalma 490 milliárd forintról 518 milliárdra emelkedett. Ugyanakkor a vállalat adózott eredménye drámai csökkenést mutatott. Míg 2023-ban -9,5 milliárd forintos veszteséget könyveltek el, 2024-re ez a szám -27,4 milliárd forintra nőtt.

Az Auchan árbevétele lényegében stagnált, 445 milliárd forintról 444 milliárdra mérséklődött, viszont a francia hátterű lánc fordulatot ért el az eredmény szempontjából: a 2023-as -179 millió forintos veszteség után 2024-ben 1,2 milliárd forintos nyereséget tudott kimutatni.

A Penny az utóbbi időszakban folyamatos növekedést ért el, mind az árbevétel, mind a nyereség terén. Az árbevétele 487,8 milliárd forintról 518,2 milliárdra ugrott, ezzel párhuzamosan pedig az adózott eredmény is emelkedett, 4,35 milliárdról 4,75 milliárdra.

Related posts