Ilyen az, amikor a feltámadás minden részlete tökéletes harmóniában valósul meg.


Nem utolsó sorban léteznek élénk karosszériaszínek, így a feketén, fehéren kívül, kék és harsány sárga, zöld színben is megvehető az R5. Aki nagyon a saját ízlése szerintire faragná az autó külsejét, az matricákkal, a tető szélén futó színes betétcsíkokkal teheti ezt meg. A karosszéria 3922 milliméter hosszú, tükrökkel 1774, tükrök nélkül 2020 mm széles, 1498 mm magas, tengelytávolsága pedig 2540 mm.

A retró hangulat még mindig vibrál az autó utasterében, sőt, mintha még inkább felerősödött volna! Az ülések, melyeket egy sárga, a régi modell stílusát idéző, teljesen újrahasznosított, kellemes tapintású anyag borít, igazán lenyűgöző látványt nyújtanak. Az 5-ös embléma itt is jelen van, az oldaltartás kiváló, és az ülőlap hossza is kényelmesen tágas. A szögletes keretbe foglalt műszerfal emlékeztet a múlt nagyjaira, ám itt már egy modern digitális kijelző teljesít szolgálatot. Az utas előtti tárolóhely dizájnja is megőrizte a klasszikus hurkák formáját, azonban most színes díszvarrással és egy Renault 5 felirattal dobják fel, amely a választott vezetési stílushoz illeszkedő színben világít, így a régi és az új tökéletes harmóniában találkozik.

Jópofa az alul-felül lapított, kellemes fogású kormány is, ami mögött rengeteg kezelőszerv került. A hagyományos, megszokott funkciójú bajuszkapcsolók mellett az irányváltó kecses, üvegszerűen átlátszó végű karja és a multimédia vezérlőgombsora is itt található. Soknak tűnik, de vezetés közben nem zavaró a tömeg.

Jók a felhasznált anyagok, akár nézegetni, akár fogdosni akarja valaki. Nem lehet belekötni a kivitelezésbe sem, minden a helyén van, nem zörög, mozog, nyiszog. A multimédia kijelzője a Renault szokásától eltérően nem függőleges, hanem vízszintes elrendezésű, és Google-alapú. Működése gyors, grafikája szép, a menürendszere logikus, könnyen átlátható, klasszul használható.

Valószínű, hogy az én generációm tagjait nem igazán izgatja a hangvezérlés gondolata. Amikor autót vezetek, inkább a gombokat nyomkodom, bízva abban, hogy az oldja meg a problémámat, hiszen az autó nem igazán az a társalgó típus. Ezzel szemben a tizenéves gyerekeim teljesen rákattantak a "Hey, Renault" varázsszóra, és igazi szórakozást csináltak belőle. Eleinte nem voltak túl eredetiek, csak vicceket akartak mesélni a kis animációnak, de aztán rákérdeztek a kedvenc macskafajtájukra is, amit a figura meglepően jól kezelt. Igazán szórakoztató látni, ahogy ők felfedezik ezt az új technológiát!

Később érkeztek a valóban hasznos kérések, mint például a klíma beállítása. Sikerült rávenni, hogy csak az utasoldali ablakokat engedje le, és azt is csak félig. Emellett a vezetési módot is képes megváltoztatni, például Normálról Eco-ra váltani, sőt, zenét is kereshet. Az olvasólámpát viszont nem kapcsolja fel, és az ajtózárat sem kezeli, ami nyilván biztonsági szempontok miatt van így. Jól esik játszani a rendszerrel, de amíg vannak közvetlen gombok, azok használata gyorsabb és egyszerűbb.

Az első ülés kényelme valóban kiemelkedő, és a vezetői pozíció is kifejezetten előnyös, de a 190 cm-es magasságom miatt nem szívesen ülnék hátra. A lábtér viszonylag hamar betelhet, viszont a belmagasság kellemes meglepetést tartogat, hiszen jóval tágasabbnak tűnik, mint amit elsőre gondolnánk. Az ajtózseb mérete inkább kompakt, így csak a legkisebb tárgyaknak jutott hely, de a középkonzolon bőven van lehetőség a kisebb-nagyobb dolgok elhelyezésére. Két USB-C port, egy 12 voltos csatlakozó és egy indukciós töltőfelület áll rendelkezésre a különféle elektromos eszközök kényelmes töltésére.

A gépjármű csomagtartója a VDA szabvány alapján 277 literes kapacitással bír, amely a hátsó ülések ledöntésével akár 959 literesre is bővíthető. A pakolást megkönnyíti a hátsó részen található szatyorakasztó és világítás. A padló alatti rekeszben helyezkedik el a defektjavító készlet, valamint egy adapter, amely az autó bal elején található töltőponthoz csatlakoztatható, lehetővé téve, hogy az autó energiaforrásként is funkcionáljon. Fontos megjegyezni, hogy az autóban nincs első csomagtartó (frunk), mivel arra nem maradt elegendő hely.

Related posts