"A légitársaság közleménye szerint az azeri repülőgép balesete külső beavatkozás következménye volt." | szmo.hu


Fokozódik a gyanú, hogy egy orosz légvédelmi rendszer lehetett felelős a gép lelövéséért, amely éppen Groznij felé tartott. A baleset részletei még mindig nem tisztázottak, és további nyomozásra van szükség.

Az Azerbaijan Airlines hivatalos nyilatkozata alapján a december 25-én Kazahsztán közelében, Aktau térségében lezuhant azerbajdzsáni utasszállító repülőgép balesete "külső fizikai és műszaki beavatkozás" következménye volt. A gép Groznij felé tartott, amikor a tragédia történt - számolt be róla a CNN.

A légitársaság hivatalosan is megerősítette, hogy a fedélzeten tartózkodó 67 utas közül legalább 38-an tragikus módon életüket vesztették, köztük két pilóta és egy légiutas-kísérő. A baleset körüli vizsgálatok miatt az azeri légitársaság ideiglenesen leállította azokat a járatokat, amelyek Bakuból Oroszország felé indultak volna.

Korábban a Reuters azeri kormányzati forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy

A források alapján az orosz légvédelem ebben az időszakban blokkolta a repülőgép kommunikációját. Az azeri vezetés most arra vár, hogy Oroszország hivatalosan ismerje el az utasszállító gép lelövésének tényét.

Egy amerikai hivatalos személy a CNN-nek nyilatkozva megemlítette, hogy az elsődleges vizsgálatok eredményei arra utalnak, hogy a repülőgépet orosz légvédelmi rendszer lőhette le. Ezt a hírt több nemzetközi hírszolgáltató, köztük a Reuters és az Euronews is megerősítette, hivatkozva több, név nélkül maradó azerbajdzsáni forrásra.

Oroszország pénteken bejelentette, hogy a gép eltérítésére azért került sor, mert a környéken ukrán drónok fenyegetést jelentettek, ráadásul a sűrű köd is megnehezítette a repülési körülményeket.

A pilóták végül utasítást kaptak, hogy a Kaszpi-tenger felett repülve Aktau repülőterére tartanak. Dmitrij Jadrov, az orosz Szövetségi Légi Szállítási Ügynökség vezetője kifejtette, hogy a döntés hátterében az állt, hogy ukrán drónok támadásokat indítottak Groznij és Vlagyikavkaz térségében, így a környék repülőgépeinek azonnali távozásra volt szükségük. Jadrov elmondása szerint a pilóta többször is megpróbálta landolni Groznijban, de ezek a kísérletek nem jártak sikerrel; más repülőterek is szóba jöttek, végül azonban Aktau mellett döntött.

Related posts