A Subaru csillagja megvillan, de az első hat hónapban nem ragyogott úgy, ahogy azt vártuk.


A Subaru Corporation japán autógyártó az egy évvel korábbinál kisebb profittal zárta pénzügyi évének első felét az 5,3 százalékos bevételnövekedés ellenére.

A Subaru Corporation legfrissebb eredménybeszámolója szerint a vállalat nettó nyeresége szeptember végéig 90,4 milliárd jenre (586,4 millió dollár) csökkent a folyó pénzügyi év első hat hónapjában. Ez jelentős visszaesést mutat, hiszen az előző év azonos időszakában még 163 milliárd jen nettó profitot könyvelhettek el, ami 44,5%-os éves szintű csökkenést jelent - értesült az MTI.

A Subaru féléves üzemi teljesítménye drámai csökkenést mutatott, hiszen 53,8%-kal 102,6 milliárd jenre esett vissza az előző év 221,1 milliárd jenjéhez képest.

A vállalat bevétele a 2026-os pénzügyi év első felében figyelemre méltó növekedést mutatott, hiszen éves összehasonlításban 5,3 százalékkal 2385,7 milliárd jenre ugrott, szemben az előző év 2266,2 milliárd jenes eredményével.

A Subaru hivatalos weboldalán megjelent tájékoztatás alapján a 2025. szeptember 30-án zárult félévben Japánban a Subaru autók értékesítése éves szinten 2 ezerrel, azaz 4,5%-kal emelkedett, összesen 52 ezer darabra. E növekedés hátterében a Forester modell sikeres eladásai állnak.

A külföldi értékesítés éves összehasonlításban 21 ezer darabbal (5,3%-kal) nőtt, elérve a 421 ezres számot, ami a Crosstrek, Outback és Forester modellek iránti erős keresletnek tulajdonítható, különösen az Egyesült Államokban, ahol a vállalat fő piaca található. Ennek következményeként a vizsgált időszak során a belföldi és külföldi összesített értékesítés is emelkedett, 23 ezer darabbal (5,2%-kal) 473 ezerre nőtt.

Related posts