Mégis zajlottak munkálatok az újvidéki vasútállomás előtetőjén.


Büntetőfeljelentést nyújtottak be Goran Vesić, az egykori építésügyi miniszter ellen, mivel az újvidéki vasútállomás épületét úgy nyitották meg, hogy a munkálatok egy része még folyamatban volt. Emellett a nyitásról nem értesítették a Köztársasági Építésügyi Felügyeletet - számol be a Nova.rs.

Az újvidéki vasútállomás épületét többször is felújították, és bár a hatóságok a tragédiát követően azt állították, hogy az előtetőt nem rekonstruálták, a Nova.rs szerint a gyanúsítottak elleni büntetőfeljelentés alapján bizonyos munkálatok mégis történtek rajta.

Vesićet november 21-én vették őrizetbe, súlyos bűncselekmény gyanújával, amely az általános közbiztonságra gyakorolt hatását illeti. Az eljárás az általános veszélyokozás bűntettével kapcsolatos.

Az újvidéki Felsőbb Ügyészség szerint 2020. május 25. és 2024. november 1. között, Újvidéken és Belgrádban a vádlottak olyan állapotban, amikor képesek voltak cselekedeteik jelentőségét felismerni és irányítani, hivatalos személyként nem tartották be az előírásokat és műszaki szabályokat, amelyek a biztonsági intézkedéseket írják elő. Tudatosan vállalták annak kockázatát, hogy veszélyt idéznek elő emberek életére és testi épségére, könnyelműen bízva abban, hogy ennek nem lesznek halálos vagy súlyos sérülésekkel járó következményei - áll a büntetőeljárás indoklásában.

A vádak szerint Goran Vesić 2022. október 26. és 2024. november 1. között, míg Anita Dimoski 2021. december 13. és 2024. november 1. között, Újvidéken és Belgrádban, hivatalos pozíciójukban - Vesić az Építési, Közlekedési és Infrastruktúrális Minisztérium vezetőjeként, Dimoski pedig mint a miniszterhelyettes megbízottja - nem a megfelelő módon gyakorolták hatáskörüket a feladatkörükhöz tartozó ügyekben.

2024 július 5-én lehetővé tették az újvidéki vasútállomás B szárnyának nyilvános használatát, miközben ott továbbra is zajlottak a felújítási munkák. A feljelentés szerint erről nem értesítették a minisztériumhoz tartozó Építési Felügyeleti Osztályt, amely megállapíthatta volna a biztonságot veszélyeztető hiányosságokat. Továbbá a technikai vizsgálatot sem végezték el, és az épület használatbavételi engedélyét sem adták ki. Mindezek következtében 2024. november 1-jéig a peron előtti térség használható volt az utazók számára, amikor is az előtető összeomlott.

A tragédia és annak következményei mélyen beágyazódnak az emberi tapasztalatok szövetébe. Az életben előforduló drámai események nem csupán fájdalmat okoznak, hanem formálják a jövőnket is. A veszteségek, a szenvedés és a megpróbáltatások gyakran olyan tanulságokat rejtenek, amelyek segítenek minket a növekedésben és a fejlődésben. Az emberek reakciói a tragédiákra sokfélék lehetnek: egyesekben erősebbé válik a kitartás, míg másokban mély sebeket ejthetnek. Kérdés, hogy miként tudjuk ezeket az eseményeket feldolgozni és építő módon felhasználni, hogy a jövőnk fényesebb legyen. A tragédia nem csupán egy végpont, hanem lehetőség is a megújulásra és az önismeretre.

2024 november 1-jén az újvidéki vasútállomás előtetője összeomlott, amelynek következtében 14 ember életét vesztette, a múlt héten pedig a 15. áldozat is belehalt sérüléseibe.

A Nova.rs hírei szerint Goran Vesić egészségi állapota az utóbbi napokban drámaian romlott, ezért börtönből klinikára szállították, ahol megkezdődött a szükséges orvosi kezelés.

Related posts