A GVH (Gazdasági Versenyhivatal) alapos vizsgálat alá vonta a Wizz Air légitársaságot, és most bemutatják az eredményeket.


A Wizz Air ingyenes online utasfelvételével kapcsolatban fontos információkat titkolt el, ami plusz költségeket rótt az utasokra – derítette ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A légitársaság elismerte a mulasztását, és kötelezte magát arra, hogy több ezer utasnak pénzbeli kompenzációt nyújt, amelynek összértéke több mint 80 millió forintot tesz ki.

Pontosan egy évvel ezelőtt, a Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Zrt.-vel szemben, mivel gyanú merült fel arra vonatkozóan, hogy a légitársaság a honlapján 2022 decemberétől 2023 májusáig nem tájékoztatta megfelelően az utasokat. A panasz szerint az érintett információ, miszerint a retúrjeggyel utazó, visszafelé tartó utasok a mobiltelefonjuk böngészőjéből nem tudják elvégezni az ingyenes online utasfelvételt, el lett hallgatva. Ennek következményeként sok fogyasztónak reptéri utasfelvételi díjat kellett fizetnie, amely további 40 eurót jelentett.

A GVH eljárása során kiderült, hogy a Wizz Air Hungary Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A légitársaság elismerte, hogy az érintett időszakban műszaki problémák léptek fel, és nem vitatta a nemzeti versenyhatóság által feltárt tényeket. A cég már az eljárás előtt és alatt is elkezdte kompenzálni az érintett utasokat, és végül azt ígérte, hogy kredit formájában több ezer fogyasztónak az utasfelvételi díj 120%-át írja jóvá, melynek 100%-a egy éven belül készpénzben is igényelhető. A GVH vizsgálatának eredményeként a visszatérítés összesen több mint 80 millió forintot tesz ki, amely pénzben is lehívható.

Related posts