Üres bankfiók, de a feszültség a levegőben: olvasónk felháborodott a nyers ügyintézési stílus miatt.


Hiába foglal az ügyfél időpontot. A bankban akkor is megvárakoztatják - háborog olvasónk.

A minap egy érdekes cikkre bukkantam, amely a szolgáltatók ügyfelekkel szembeni tisztességtelen magatartásáról számolt be. Sajnos, a saját tapasztalataim is azt mutatják, hogy ez a jelenség valóban létezik. Egyik alkalommal, amikor a város nyugati részén található bankfiókhoz érkeztem, már előre lefoglalt időpontom volt. Amikor beléptem, az ügyféltér teljesen üres volt, és egyedül én várakoztam. Ennek ellenére, hiába voltam időpontra érkezve, még 22 percet kellett türelmesen eltöltenem, mielőtt bárki foglalkozott volna velem. Amikor megkérdeztem, hogy miért van szükség a foglalt időpontra, ha azt nem tartják be, és miért tapasztalom ezt az ügyfélbarátságtalan hozzáállást már évek óta, sajnos válaszra sem méltattak. Csak egy kioktató stílusú megjegyzést kaptam, hogy mondjam el, miért is jöttem. Az élmény csak megerősítette bennem azt a benyomást, hogy sok szolgáltató nem értékeli az ügyfeleit, akik végső soron a megélhetésüket biztosítják.

Több éve vagyok ennek a bankfióknak az ügyfele, és sajnos azt kell mondanom, hogy az ügyintézés során rendre olyan helyzetekkel találkozom, amelyek nem igazán szokványosak. Az ügyintézők gyakran beszélgetnek egymással, sokszor úgy tűnik, mintha a magánéletük ügyeit vitatnák meg, ami nemcsak zavaró, hanem a professzionalizmus hiányát is tükrözi. Emellett gyanítom, hogy telefonos magánbeszélgetések is zajlanak, miközben az ügyfelek türelmesen várakoznak. Az utcáról érkező ismerősöket pedig azonnal fogadják, ami azt az érzést kelti, hogy a többi ügyfél, aki valóban ott van, másodlagosnak számít. Ezt a furcsa hozzáállást, amelyet ebben a fiókban tapasztalok, máshol még soha nem láttam. Az ügyemet sem tudtam teljes mértékben elintézni, mivel nem tudtam megbízást adni a szolgáltatóknak, hogy a díjakat automatikusan levonhassák a számlámról.

Mindezt azért, mert a szolgáltatók nem hajlandóak a saját azonosítószámukat a számlára írni. Valamin az is csak hosszas telefonálgatás után derült ki, hogy amennyiben nem én utalom el a számla összegét, hanem a pénzintézettől emeli le a szolgáltató a számla összegét, akkor az én azonosítószámom is megváltozik.

A bank telefonos ügyfélszolgálatán mindig számíthatsz a hosszú várakozási időkre.

Nem is érdemes tovább ragozni, hogy a telefonos ügyfélszolgálatok elérése szinte már művészeti teljesítményt igényel. Olyan, mintha zongorázni próbálnánk, ahol a billentyűk helyett gombok várnak ránk. Miután végigküzdjük magunkat a végtelen menükonfiguráción, és eltöltünk egy kis időt a gép monoton beszédével, végre elérjük, hogy élő emberrel beszélhessünk – ha egyáltalán elérjük.

Related posts