Felfoghatatlan, min kell átmennie egy MÁV munkatársának.


Ismerd meg Varga Zsuzsát, a Venus együttes egykori énekesnőjét, aki most, 48 évesen is lenyűgöző formában van! Nézd meg, hogyan változott az évek során - itt a legfrissebb fotója!

Az utóbbi két évben újra meredeken emelkedett a bántalmazások száma a vasúttársaság közfeladatot ellátó kollégáival szemben. 2023-ban 78 alkalommal szenvedtek el erőszakos támadást jegyvizsgálók, míg 2024. december közepéig 100 eset történt, ebből 59 alkalom tettlegesség, 39 tettleges becsületsértés, 2 esetben pedig 8 napon túl gyógyuló sérülést szenvedett munkatársuk, egy esetben pedig életveszélyesen megfenyegették - írja közleményében a MÁV-csoport.

A szóbeli fenyegetések mellett sajnos számos alkalommal előfordult, hogy a jegyvizsgálók fizikailag is megtapasztalták az utasok agresszióját: volt, hogy leköpték őket, vagy éppen megdobálták különböző tárgyakkal. Egy emlékezetes esetben sörrel öntötték le a munkájukat végző kollégát. Az agresszív utasok tettei gyakran nem állnak meg a szavak szintjén; sajnos előfordul, hogy lökdösés, ütés, rúgás vagy akár késelés formájában is megnyilvánul az erőszak. Egy konkrét esetben például egy jegy nélküli utas bántalmazta utastársát, míg a vasúttársaság összesen 262 lopást regisztrált az utóbbi időszakban.

Idén sajnálatos módon egy incidens történt a MÁV-HÉV egyik járművezetőjével, ahol egy utas bántalmazta őt, megütve a vállát. A HÉV-vonalakon a személy- és vagyonvédelem érdekében rendészek teljesítenek szolgálatot. A MÁV-HÉV statisztikái szerint az idei évben a legtöbb erőszakos cselekmény a H8/H9-es vonalon zajlott, ezért ezen a szakaszon jelentős mértékben megerősítették a rendészeti jelenlétet.

A társaság szoros együttműködésben dolgozik együtt a helyi rendőrkapitányságokkal, a Készenléti Rendőrséggel, valamint a kerepesi és gödöllői polgárőr szövetségekkel. A közbiztonság javítása érdekében számos megállóhelyre és állomásra telepítettek térfigyelő kamerákat, és a jövőben is folytatják ezek telepítését. Továbbá, a HÉV rendészek számára testkamerákat is beszereztek, amelyek jelentős mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy az intézkedések alá vont személyek hajlandóbbak legyenek együttműködni, így csökkentve a fizikai és verbális erőszak előfordulásának esélyét.

A Volánbusz munkatársai 2024-ben összesen 224 alkalommal kértek rendőri segítséget a munkájuk során felmerült különböző problémák miatt. Ebből 116 esetben a buszsofőröket célzó verbális atrocitások vagy fizikai támadások indokolták a hatóságokhoz fordulást. A helyzet sajnos olyan súlyosra fordult, hogy nyolc kollégánk megsérült, emellett három alkalommal a szolgáltató állomásokon dolgozó biztonsági őrök is érintettek voltak.

Csak decemberben 13 alkalommal inzultálták az autóbusz-vezetőket, további 7 esetben pedig egyéb okok - például egymással összeverekedő utasok - miatt vált szükségessé a rendőri beavatkozás. Karácsony előtt pár nappal egy utas azt sérelmezte, hogy az autóbusz-vezető lassan vezet és emiatt lekéste a csatlakozást. Leszálláskor verbálisan bántalmazta és négyszer arcon ütötte a munkáját végző és a forgalmi viszonyoknak megfelelően közlekedő járművezetőt.

November hónapban egy hölgy nem nézte jó szemmel az autóbusz-vezető figyelmeztetését, miszerint hagyja abba a szemetelést. A megsértődött hölgy, társával együtt, fizikai erőszakkal torolta meg a jószándékú figyelmeztetést.

Augusztusban egy utas hevesen kifogásolta a járművezető döntését, ami miatt dühében felállt a helyéről, fenyegetőzött, leköpte, és többször megütötte a buszsofőrt, köztük egy ököllel arcon ütést is alkalmazva. Emlékezetes az a júniusi incidens is, amely széleskörű sajtóvisszhangot kapott, amikor egy utas csavarhúzóval szúrta meg az autóbusz-vezető lábát.

Az utazási jogosultságok ellenőrzésekor gyakran keletkeznek feszültségek, különösen akkor, amikor az utas nem rendelkezik érvényes menetjeggyel, vagy a helyszínen nem hajlandó megvásárolni a szükséges jegyet. Előfordul, hogy az ilyen esetek mögött nem is áll konkrét ok, sokan ok nélkül, vagy éppen ittas állapotban, esetleg tudatmódosító szerek hatása alatt zaklatják a járművezetőket és a többi utast. Az agresszív és zűrzavaros viselkedés nem csupán fizikai sérüléseket okozhat, hanem komoly lelki traumát is a sértettek számára, továbbá jelentősen csökkenti az utasok biztonságérzetét.

Related posts