Rengeteg probléma merült fel, hiszen az újonnan alakult szuperhatóság most már az ételfutárokra is lecsap.


Nem fogja elhinni, kivel látták együtt a válófélben lévő Jennifer Lopezt – egy hollywoodi ikon mellett kapták lencsevégre! Nézze meg a képet!

Az utóbbi időben egyre több panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatóságokhoz az ételfutárok tevékenységével kapcsolatban.

A fogyasztók körében gyakran felmerülő panaszok több olyan területet érintettek, amelyek az elégedetlenségük forrásául szolgáltak. Ennek következtében a Nemzetgazdasági Minisztérium novemberben rendkívüli ellenőrzést indított, hogy alaposan felmérje a legnagyobb ételfutárok, például a Wolt és a Foodora működését.

A vizsgálat során a hatóságok alaposan átvizsgálták a kiszállított ételek minőségét, a szállítási időpontok betartását, valamint az árakkal kapcsolatos esetleges problémákat. Ennek a folyamatnak a célja az volt, hogy a vásárlók által benyújtott panaszokat kezeljék, és amennyiben indokolt, jogszabályi módosításokat is végrehajtsanak. Nagy Márton, a nemzetgazdasági miniszter, kiemelte, hogy a fogyasztók védelme érdekében minden szükséges intézkedést meg fognak hozni.

A január elsejétől hivatalba lépő Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) célkitűzése, hogy 2025-től nem csupán az ételfutárok, hanem minden online bolt szigorúbb ellenőrzéseken menjen keresztül. Az újonnan megalakult hatóság megjelenése jelentős átalakulásokat hoz a fogyasztóvédelem területén, amelyek a vásárlók jogait és érdekeit helyezik a középpontba.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2023 decemberében eljárást indított a Foodorát üzemeltető Delivery Hero Hungary Kft. ellen, miután a vállalat egy kuponos promóció keretében megtévesztette a fogyasztókat.

A szigorúbb ellenőrzések és a fogyasztóvédelmi intézkedések hatására az ételfutárok kénytelenek lesznek javítani szolgáltatásaikon. Az Economx szerint "idén nyáron azonban egy olyan, a fogyasztók számára kedvező lépést eszközölt a szolgáltató, aminek az eljáráshoz lehet köze".

A Fogyasztóvédelmi Hatóságok és a Nemzetgazdasági Minisztérium közösen tett lépései nyomán a jövőben várhatóan csökkenni fog az ételfutárok működésével kapcsolatos panaszok száma. Az újonnan létrehozott csúcshatóság feladata, hogy garantálja: a fogyasztók érdekei mindig prioritást élvezzenek.

Related posts