A Rail Cargo Hungaria több ezer család áramfogyasztását fedező energiát takarított meg.


A Rail Cargo Hungaria (RCH) kiemelkedő eredményeket ért el az energiahatékonyság terén. A tavalyi év során a vállalat mozdonyai a MÁV pályahálózatán több mint 90 millió kilowattóra (kWh) áramot használtak fel. Érdekesség, hogy a felhasznált energia több mint 11%-át fékezési energia hasznosításával sikerült visszatáplálni a hálózatba. Ennek köszönhetően 2024-ben annyi áramot takarítottak meg, ami körülbelül 4 ezer család éves átlagfogyasztásának felel meg – tájékoztatta a vasúttársaság kedden az MTI-t.

A közlemény kiemeli, hogy a Rail Cargo Hungaria az energiahatékonyság folyamatos fokozásával igyekszik erősíteni versenyképességét. Az árufuvarozás terén tevékenykedő vasúti társaságok energiaszükségletének túlnyomó része, 98 százaléka, a mozdonyok vontatási energiafelhasználásából adódik.

Ismertették, hogy a vasúti infrastruktúrán a vontatási energiát kizárólagosan forgalmazó MÁV Zrt. legfrissebb kimutatása szerint az utóbbi hét évben az RCH csaknem megduplázta a hálózatba vontatójárműveivel visszatáplált energia arányát, és 14 százalékkal növelte a felhasznált zöld energia hányadát.

A legfrissebb MÁV-elemzés alapján megállapították, hogy az RCH szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, amely az energiahatékony villamos vontatású mozdonyok használatának eredménye, lenyűgöző mértékben, kilencszeresen meghaladja a hazai vasúti társaságok által elért átlagos megtakarításokat.

Ha az RCH által 2024-ben elfuvarozott árumennyiséget kamionokkal kellett volna eljuttatni célállomásokra, az további 187 394 tonna szén-dioxiddal terhelte volna a környezetet. Ekkora mennyiségű üvegházhatású gázt 750 ezer négyzetkilométer nagyságú, vagyis egy ceglédnyi város teljes területének háromszorosával megegyező méretű összefüggő tölgyfaerdő lenne képes megkötni - hívta fel a figyelmet közleményében a Rail Cargo Hungaria Zrt.

Related posts