Egy budapesti lakos számára meglepő módon több mint 2 millió forint értékű vízszámla érkezett, ami komoly felháborodást keltett.


A Fővárosi Vízművek csőtörése következtében egy budapesti ingatlantulajdonos több mint 2 millió forint értékű víz- és csatornadíjszámlát kapott. A szolgáltató ígéretet tett arra, hogy alaposan kivizsgálja a 2024 nyarán keletkezett problémát, és ha megállapítják, hogy a számla jogtalan, akkor annak összegét jóváírják. Azóta azonban a fogyasztó számlájának törlése még nem valósult meg.

A Fővárosi Vízművek karbantartási munkálatokat végezett tavaly júliusban egy budapesti ingatlan kertjében. A szakemberek észrevették, hogy egy csőtörés miatt nagy mennyiségben szivárog a víz.

A 24.hu olvasója úgy véli, hogy a cső annyira elrozsdásodott, hogy a víz elzárása igencsak nehézkes feladatnak bizonyult. Szerencsére a szerelők aznap gyorsan orvosolták a problémát, és helyreállították a rendet.

Ahogy a hírekben is megjelent, az ingatlantulajdonos átalánydíjas vízfogyasztóként működik, ami azt jelenti, hogy havonta egy állandó összegű víz- és csatornadíjat fizet. 2024 októberében, az éves leolvasás során kiderült, hogy körülbelül 3800 köbméter víz szivárgott el, ami megközelítőleg egy évszázadra elegendő átlagos vízfogyasztásnak felel meg.

A részletező szerint a vízdíj 1,4 millió forint, míg a csatornadíj több mint 840 ezer forint összeget tett ki.

Az ügyfélszolgálaton elismerték a fogyasztónak, hogy a csőtörés a Fővárosi Vízművek karbantartási területén történt. Egy novemberi levélben a számla kivizsgálását, és egy esetleges jóváírásról is említést tettek.

Az ingatlantulajdonos véleménye szerint az ügy továbbra is elhúzódik, és a 2,2 millió forintról szóló számla sem került törlésre. A Fővárosi Vízművek megerősítette, hogy újabb vizsgálatot indítanak, miután az előző állásfoglalásukban szakmai hibákat találtak.

Related posts