A magyar autósok végleg búcsút intettek kedvencüknek.

Nemrégiben a 3-as BMW uralta a használtautó-import piacot, de 2025-re a nepperek kiszorultak a palettáról. Helyette most egy új trend kezd teret hódítani az országban.
Szépen pörög a kereskedők és a kisebb-nagyobb forgalmat bonyolító nepperek biznisze: összesen 61 733 darab használt személyautót trélereztek be az országba 2025 első felében, ami 7954 járművel több, mint egy évvel korábban. A 14,79 százalékos növekedés mellett a nagyrészt szürkeimportban behordott márkák és modellek listáin is érdekes változásokat látni.
A top 10-es listában hét és fél német autó található, és elnézést kérünk, hogy a Skoda Octaviát is ide soroljuk. A lényeg, hogy a használt német járművek iránti kereslet továbbra is rendkívül erős, csupán egy amerikai és egy dél-koreai modell tudta megvetni a lábát a lista élvonalában. A klasszikus Volkswagen Golfok továbbra is a szürkeimport királyai, de a január eleje és június vége közötti időszakban izgalmas helycserék zajlottak. Jelenleg a Ford Focus a második helyen áll, megelőzve a VW Passatot.
A húszas lista leglátványosabb történetét a Tesla Model 3 írja, annyira beszakadt az idősebb példányok ára Nyugat-Európában, hogy immár a magyar középosztály egy része számára is elérhető. Budapesten különösen látványos a gyarapodásuk, akár sárgára fóliázva is. A 219 százalékos növekedés magáért beszél.
Tengerbe vizet cipelni? Ezt a gondolatot tükrözi az alábbi táblázat utolsó előtti sora, amely bemutatja, hogy a Suzuki Swift a külföldről Magyarországra behozott használt autók rangsorában élen jár. A Model 3 után ennek a modellnek nőtt a legnagyobb mértékben a forgalomba helyezése 2025 első felében.
A 2016-ban még listavezető 3-as BMW évről évre lépegetett hátrafelé a listán, idénre lezuhant a 18-ik helyre. A 20 személyautó közül 18-nak nőtt a behozatala, ennél viszont -17 százalékos esést látunk. A másik mínuszt az Audi A6 mellett. Az álmok világából racionalitás lett? Itt is látszanak az életszínvonalbeli visszaesések? Nincs már pénz öreg BMW-re se? Lehetséges válaszok, nem tudjuk, mi csak a statisztikát látjuk, és az feketén-fehéren mutatja, hogy a Golfok, Focusok és már az idős Swiftek importja is növekszik, a 3-as BMW-é meg zuhan.
Márkaszinten egyértelműen a Tesla emelkedik ki a legnagyobb százalékos növekedéssel, míg a BMW jelentős visszaesést könyvelhetett el. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a két márka között érdemi különbségek vannak: míg a Tesla az 6,5-8 millió forintos árkategóriában népszerűsödik, addig a BMW-k, amelyek 1-3 millió forint körüli áron kaphatók, iránt csökkent a kereslet. Ez a tendencia azt jelzi, hogy eltérő vásárlórétegek érdeklődnek és vásárolják ezeket a gépjárműveket.
A lista első 10 helyén a németek dominálnak, a második felében a japánok és a franciák. 2024 első feléhez képest százalékosan itt a Suzuki szürkeimportja növekedett leginkább, és ha a fenntarthatóság, vagyis a pénz felől nézzük, logikus választás a Suzuki európai központjába, Magyarországra Swiftet, Splasht, Vitarát, bármit hozni. Nyugaton alacsony a presztízsük és az áruk, nálunk viszont bőven van olcsó (a többi márkától olcsóbb) alkatrész hozzájuk.
A Nissanok, a Skodák és a SEAT-ok különféle modelljeire nőtt meg a leginkább az igény, modelleket nézve a Leaf, az Octavia és az Ibiza a legnépszerűbbek ennél a három brand-nél. A két nagy francia márka termékei közül is a Golf/Focus-riválisok érkeznek legnagyobb számban: Mégane-ok és 308-asok.
Természetesen, igen! Itt még mindig jóval alacsonyabb számokat tapasztalunk, mint a hagyományos belső égésű motorral rendelkező járműveknél. A Model 3 után a sorban a BMW i3 következik 556 eladott példánnyal, majd a megbízható Nissan Leaf, amelyből 463 darabot értékesítettek. Ezt követi a Renault Zoé 363 példányával, végül pedig ismét egy Tesla, a Model Y, amelyből 346 került az utakra.
Miközben az új személyautók piacán az elmúlt években tapasztalt elektromos autós fellendülés megtorpant, a használt autók szegmense nem igazán mutatott élénkülést, még a bővülő választék és a korábban elérhetetlenebb árak ellenére sem. 2025-ben azonban egyetlen kivétel tűnik fel a horizonton.