Colapinto lázadó szelleme úgy tűnik, hogy alábbhagyott: "Az utasítások betartása elengedhetetlen" | M4 Sport

A csapatutasításokat be kell tartani - mondja Franco Colapinto, miután Austinban nem tartott be egyet...
A 17. helyért vívott csata, amely látszólag jelentéktelennek tűnt, valójában feszültséggel és indulatokkal teli volt. Franco Colapinto, az Amerikai Nagydíj során, figyelmen kívül hagyta az Alpine csapatának utasításait, és a verseny végjátékában megelőzte Pierre Gaslyt. A helyzet nem volt egyszerű, hiszen Gasly korábban állt ki kerékcserére, így hátrányba került a gumik állapotát illetően. Az Alpine-nak az utolsó körökben arra kellett figyelmeztetnie versenyzőit, hogy takarékoskodjanak az üzemanyaggal, mivel a határvonal közelében táncoltak. Emiatt kérték őket, hogy tartsák meg jelenlegi pozíciójukat a verseny során.
„Várj! Miért kell tartanom a pozíciót? De ő lassabb nálam!” – reagált Colapinto, amikor a mérnöke figyelmeztette, hogy Gasly mögött kellene célba érnie. Ezt követően az argentin úgy döntött, hogy saját kezébe veszi a dolgokat, és megelőzte Gaslyt. A fiatal versenyzőt az ösztönözte az önálló akcióra, hogy míg ő körönként körülbelül fél másodpercet hozott a csapattársán, addig mögöttük Gabriel Bortoleto egyre közelebb került hozzájuk. A brazil a verseny végén szintén sikeresen lehagyta Gaslyt.
A történtek alaposan felkavarták az állóvizet az Alpine háza táján. Steve Nielsen, a csapatfőnök, a legfrissebb sajtónyilatkozatában nem rejtette véka alá véleményét Colapintóról. "Pierre-rel egy előzést próbáltunk megakadályozni, ezért korábban hívtuk be őt a boxba, mint ahogy azt eredetileg terveztük. Sajnos a kerékcsere nem ment zökkenőmentesen, ezt alaposan át fogjuk beszélni és megoldani. Franco viszont remekül ki tudta tolni a közepes gumikat, így a verseny végére a gumik közötti különbség megnövekedett, és utolérte Pierre-t."
- előre bocsátotta Nielsen.
A jelek szerint az ügyet valóban "kezelték". Az istálló által a Mexikói Nagydíjra közzétett előzetesben Franco Colapinto már megrendszabályozott versenyző benyomását kelti, mint aki átesett egy alapos fejmosáson...
„Tedd különlegessé a szövegedet!” - javasolta Colapinto.
Mindez drámai fordulatot vett néhány nappal azután, hogy Colapinto nyíltan elutasította a csapat utasításait, majd a versenyt követően próbálta megvédeni a döntését. "Egyszerűen sokkal gyorsabb voltam Pierre-nél az utolsó etapon, és Boroleto szorosan a nyomomban volt, keményen támadott, tényleg gyorsabb volt nálunk. Nem tudtam mit kezdeni azzal, hogy Pierre ennyire lemaradt, ezért úgy gondoltam, a legjobb, ha én vezetem a sort, hogy elkerüljem, hogy mindkettőnket megelőzzön. Más pályákon hagytak minket versenyezni, és szerintem a helyzetemben - mivel Bortoleto folyamatosan próbálkozott - talán az volt a legésszerűbb lépés, hogy én megyek elöl, különben mindkettőnket túlszárnyalt volna. De mindenképpen elemeznünk kell a verseny minden részletét az adatok fényében" - magyarázta Colapinto a futamot követően.
Megkérdezték tőle, hogy nem tartja-e túlzónak, hogy az Alpine csapat utasítást adott ki egy 17. helyért. "Nem vagyok biztos benne. A csapatunk célja, hogy a jövőben még jobbak legyünk, alaposan elemezni fogjuk az összes szituációt, és mindent megteszünk a fejlődés érdekében. Ezek a pillanatok rendkívül fontosak egy versenyhétvégén, és még ha nem is állunk pontszerző helyen, mindig a legjobbat kell kihoznunk a helyzetből" - válaszolta.
Az argentin versenyzőnek egyelőre nincs szerződése a 2026-os szezonra. A csapat várhatóan vagy őt, vagy a tartalékpilótát, Paul Aront választja Pierre Gasly mellé. Aron ezen a hétvégén Mexikóban lehetőséget kap a csapattól, hogy részt vegyen az első szabadedzésen Gasly autójával. Flavio Briatore, a csapat vezetője, néhány héttel ezelőtt az M4 Sportnak nyilatkozott, hogy Mexikóban összehasonlítják Aron és Colapinto teljesítményét, amely fontos lépés a döntéshozatali folyamatban.